Gave stageopdracht!!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Annemiek Schouten - WaarBenJij.nu Gave stageopdracht!!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Annemiek Schouten - WaarBenJij.nu

Gave stageopdracht!!!

Door: Miek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 April 2006 | Canada, Calgary

Donderdag 30 maart
Vandaag had ik een meeting met Jock. Hij maakte mijn stageopdracht bekend. Ik zal die hieronder even uitleggen.
Drie jaar geleden, in maart 2003, is er een internationaal Short Track evenement georganiseerd voor de 12 top-short trackers van Canada en de beste 12 short trackers van China en die van de USA. In elk land werd
een short track competitie gereden en daarbuiten werd alles georganiseerd voor de atleten, zoals trainingen, wedstrijden, een tour naar National Park Banff, mini tours naar Calgary, outfits, eten en
onderdak. Dit was een groot succes, maar doordat er problemen waren met de sponsoring is dit geen jaarlijks evenement geworden. Aan mij is de taak om dit evenement opnieuw te organiseren voor 2007 en er ook een jaarlijks terugkomend evenement van te maken. Er moet o.a. een budgetplan, marketingplan en een communicatieplan komen en een draaiboek voor de voorbereiding van het evenement en een draaiboek voor het evenement zelf.
Een hele leuke opdracht dus, voor naast de dagelijkse werkzaamheden en de andere toernooien die deze periode worden georganiseerd. Ik ben er zelf erg blij mee!

Vrijdag 31 maart
Toen ik klaar was met werken kwam Henk Koning langs (de man bij wie ik de eerste week heb gelogeerd). Hij kwam een tv’tje brengen en 2 kleine tafeltjes. Erg pittig van ‘m!

Zaterdag 1 april
‘s Morgens vroeg opgestaan om er de hele dag op uit te trekken om naar kleine typische Westernplaatsjes te gaan. We waren met Maureen (een Nederlands meisje die augustus vorig jaar naar Edmonton geemigreerd is en die Jolanda al kon), Annet en Jolanda (2 Nederlandse meiden die hier een paar maanden studeren en die vrijwilligers waren tijdens de Finales).
We zijn eerst naar Bragg Creek gereden. We reden in de auto van Maureen. Dat ligt vlak naast Calgary en het is net of je midden in een westernfilm stapt. Een ontzettend schattig plaatsje en het ligt midden in de bossen, dus dat was ook erg mooi.
Daarna reden we verder naar Cochrane. Ook vlakbij Calgary en we hadden gehoord dat je daar heerlijk ijs kon halen, dus dat moesten we even proberen. Dat begrijp je wel! Nou en het was heerlijk!!!
Vervolgens naar Rocky Mountain House. Dat was wel anderhalf uur rijden, maar zeker de moeite waard. We hebben eerst heerlijk in het gras langs een rivier gezeten, want we hadden prachtig weer. Daarna in het plaatsje zelf lekker wat gedronken en in een bakkerij met Nederlandse import speculaas gehaald. Rocky Mountain House is trouwens de geboorteplaats van Beorn Nijenhuis (voor de schaatsfans :D)
Daarna zijn we naar Sylvan Lake gereden. Daar hebben we eigenlijk alleen even bij het meer zelf gekeken, maar dat was erg mooi. Hier is vorige maand een grote marathon gereden, die gewonnen werd door onze Nederlander Richard Sijm uit Lutjebroek (die we op gaan zoeken met kermis Lutjebroek meiden, dat jullie dat alvast weten ;) is 3-5 september) In de zomer kan je hier ook fantastisch vertoeven dus dat gaan ik zeker doen.
Uiteindelijk zijn we nog naar Red Deer gereden, maar daar konden we het centrum niet zo goed vinden, dus toen zijn we maar terug gereden naar Calgary. Daar lekker wat gegeten en bij Peter's (een drive-in) heerlijke milkshake's gehaald. Echt supergroot waren die! Heb em niet eens opgekregen!
‘s Avonds heb ik m’n eerste overnight shift gedaan. Dit is zeg maar mijn bijbaantje. Ik kan ook tijdens toernooien ‘s avonds tickets voor drinken verwerken of bij de front office zitten. De overnight shift is in princiepe ‘s nachts op de Oval passen. Mochten er ooit ongewilde gasten komen (boeven dus :S ) dan moet ik met mijn walkie talkie hulp oproepen en mezelf verstoppen, zodat ik heel blijf. Soms moeten er ook tafels schoon gemaakt worden of troep op worden geruimd. Maar de rest van de tijd kan je gewoon tv of dvd’s kijken, internetten, lezen, studeren, wat je zelf maar wilt, als je maar af en toe een rondje loopt.
De tijden zijn van 23.00 uur tot 7.00 ‘s morgens. Best wel heftig als je dit doet nadat je de hele dag op stap bent geweest! Gelukkig had ik wel het voordeel dat de klok vannacht een uur vooruit ging, ze hebben hier ook zomertijd!

Zondag 2 april
Om half 8 eindelijk mn bed ingedoken. Vervolgens om half 4 ben ik op de fiets gestapt, op weg naar Shopping Mall Westbrook. Hier wilde ik heen, omdat er een Nederlands winkeltje was met allemaal Hollandse produkten. Op de heen weg kwam ik een prachtig uitzicht tegen met de Bow River en de skipiste. Daar heb ik ook foto’s van gemaakt. Deze staan op de site: demoiden.mijnalbums.nl. Om 5 uur was ik eindelijk in Westbrook, kom in het winkelcentrum binnen, worden alle winkeltjes gesloten! Lekker dan! Fiets je anderhalf uur… Toen maar even naar de Safeway (=grote supermarket) mijn dagelijkse boodschapjes gedaan. Terug was ik een stuk sneller, omdat ik nu gelijk de weg wist. Het was nog steeds prachtig weer, de zon scheen volop en hier waait het ook bijna niet dus voelt altijd heerlijk warm als de zon schijnt!
Toen ik thuis kwam was dr een leuke film op tv. Die heb ik samen met Darren zitten kijken, maar daarna vielen mn oogjes al heel snel dicht…

Maandag 3 april
Samen met Teunis ben ik naar downtown gegaan. Hij wilde de thuishaven van de Calgary Flames (ijshockeyers) zien en het gebouw van de Stampede, dsu die hebben we bezocht. Alleen kwamen we het ijshockeystadion niet helemaal in, omdat er toevallig een ijhockey wedstijd was van de Flames. Nou, echt toevallig is dat niet, want die gasten spleen 4 wedstrijden per week soms!
Daarna even de Calgary Tower bekeken, maar we besloten dat we maar bij daglicht naar boven moisten gaan, omdat je dan de Mountains kan zien en nu zou je alleen de stad kunnen bekijken. Bij Wendy’s hebben we nog wat gesnackt en toen was het weer bedtijd.

Woensdag 4 april
Deze morgen had ik een meeting met Jock en Karrie in een hotel. Samen met Jock reed ik daarheen en het was een lekker luxe hotel, waar we heerlijk gingen ontbijten en ondertussen vergaderen. Ik zag pannenkoeken op het menu staan dus heb ik dat ook eindelijk weer eens gegeten. Was heerlijk!!!
Mijn stageopdracht is inmiddels al enigszins veranderd, in positieve zin. Het zal namelijk veel groter zijn, omdat er plotseling heel veel landen geinteresseerd zijn in deze opzet van evenementen. Naast Canada
zijn China, USA, Korea, Europa, Japan en Australie zeer geinteresseerd. Dit betekent dat het hele plan anders zal worden. Het evenement heet Conematic International Short Track Challenge 2006-2010. Elk land zal over een periode van 4 jaar (tot de Olympische Spelen 2010) een short track evenement organiseren voor alle andere landen.
Het eerste evenement zal plaatsvinden half oktober in Calgary en het tweede in februari in China. In de jaren erna zijn de andere landen aan de beurt. Aan mij is de taak om een plan te maken van de algemene
opzet van alle evenementen. Dit plan kan elk land gebruiken als handleiding voor het opzetten van het evenement in hun eigen land. Naast gezamenlijke trainingen en competities, moet het programma ook minimaal drie culturele excursies bevatten. Ook zal ik een apart plan schrijven voor het evenement in oktober in Calgary, welke meer details zal hebben met o.a. welke hotels er geboekt worden, welke tours gedaan
worden en data van competities en trainingen. Deze plannen moeten aan het einde van deze maand af zijn, omdat ze dan gepresenteerd zullen worden. Als dit gebeurd is zal er verder gegaan worden met het uitvoeren van de organisatie van het evenement. Veel werk dus, maar erg interessant en leerzaam denk ik. Daarnaast help ik ook mee in de dagelijkse gang van zaken hier in de Oval en help ik ook mee met het organiseren van de Stampede. Als je wilt weten wat dat is, kijk dan op www.calgarystampede.com en klik op Stampede 2006.

Donderdag 5 april
Op mijn stage ben ik nu druk bezig met het Short Track gebeuren. Ik moet veel documenten inlezen en daarna ze aanpassen voor deze challenge.
‘s Avonds heb ik met Teunis bij ons thuis dvd’s gekeken. Zondag gaat ie helaas alweer naar huis, dus das wel jammer…

Vrijdag 6 april
Vanavond zou ik eerst gaan werken bij het pooltournament bij de tickets van het drinken, maar daar bleken ze teveel mensen te hebben. Ze hadden nog eigelijk wel iemand nodig voor de overnight shift dus ben ik dat maar gaan doen.

Daar ben ik nu bijna mee klaar, nog maar een half uurtje en dan magi k weer verder slapen. Ik was deze keer maar verstandig en ben vanavond eerst wat gaan slapen en dat werkt erg goed. Nog weinig last van vermoeidheid :D

Morgen ga ik met Teunis de Calgary Tower bezoeken en daarna wat rondkijken downtown. Daarna gaan we met het hele huis van Megan eten koken voor elkaar, als een soort afscheidfeestje van Teunis. Vervolgens gaan we met zn allen uit. Een teamgenoot van Teunis, Josh en Peter is jarig en die viert dat in een kroeg dus daar beginnen we. En dan gaan we zondag Teunis naar het vliegveld brengen.

Ik heb weer heel wat foto’s op de site gezet van demoiden.mijnalbums.nl en ik zal ook op deze site een paar foto’s te zetten.

Ik hoor dat het in Nederland niet zulk mooi weer is, nou dat was het hier ook niet! Woensdag en donderdag heeft het veel geregend, terwijl het hier deze tijd bijna nooit regent. Leek wel of ik terug in Nederland was! Maar sinds vandaag schijnt de zon weer volop. En iedereen loopt gelijk in korte broek en t-shirt! Nou, dat vind ik wel wat overdreven, maar t voelt hier altijd wel lekker warm aan als de zon schijnt.

Zondag groot feest in Nederland natuurlijk, als PSV kampioen wordt!!! Geniet er allemaal van ;) Haha!

Liefs en X Miek

• 08 April 2006 - 14:48

Hannie:

hoi annemiek
    gaat het goed met je??
    bij ons gaat het goed hoor en ome arie stuurt je ook een berichtje maar het is niet helemaal goed gelukt dus doe ik het even voor
    dag gr hannie

• 09 April 2006 - 09:41

Ariespaansen:

annemiek ik heb je berichten allemaal gelezen prachtig voor je die taken wat je uitvoeren moet je heb een heleboel gezellige collegas, lijkt mij je eet volgens mijheel lekker. ook veel hollandse kost bedankt weeer voor je berichten en foto,s mijn vorige email is niet helemaal gelukt ik ben momenteel aldoor met specialisten bezig voor mijn rug ik heb hernia niet zo gezellig groeten arie

• 10 April 2006 - 08:11

Spils:

klinkt weer toppie miek!veel succes met t organiseren van je evenement!xxx

• 10 April 2006 - 08:23

Eef:

Hey Miekjuh!!

Wat een verhaaltjes weer. Ons weekend was ok een toppertje.
    Je opdracht is zeker gaaf geworden, wel heel veel werk lijkt me vooral omdat het nu zo veel sneller al af moet zijn. Het gaat je lukken, wel jammer dat je zelf niet bij het evenment aanwezig kunt zijn. Kon je kijken of je plan goed was en eventueel aanpassen.
    Ik ben alweer bijna 21 maar je kunt helaas niet op mn feestje komen (hoe moet dat nu??)

Oja deze week heb ik niks opgelope hoor met de handbal!)

Tot msnse!!

Dikke kus Eef

• 10 April 2006 - 13:01

Mariska & Jan:

Dag zusje,
    bedankt voor je kaart!
    Aan al je verhalen te lezen heb je het prima naar je zin volgens mij.
    Nibbixwoud heeft er een wereldreiziger bij! En ook trouwens een wegpiraat. . . . . . . . namelijk . . . je zusje in haar zwarte autotje. Véél plezier nog, en van die canadeese mannen afblijven. . . ?!
    Groetjes Mariska en Jan

• 10 April 2006 - 14:56

MO!:

He meis!!!

Geweldig, leuk verhaal! Super opdracht en nu even regelen dat jij het eerste evenement in Calgary er bij mag zijn he;). Ook leuk dat je iets verteld over de plaatsen erom heen, want die gaan wij over 11 weekjes ook veroveren!
    Wens je veel succes met de drukke werkzaamheden!

XXX mo

• 10 April 2006 - 19:24

Neef Marco,:

Ha die nicht,

Beter te laat dan nooit een bericht uit Dirkshorn.Ik had je pa/ma 2 mnd gldn om je mailadres gevraagd,helaas had je vader Jan opruimeritisch en werd mijn e-mail adres klakkeloos weggegooid!.Mij treft dus geen blaam.
    Tjongetjonge,wat ben jij een enorme bofkont om in zo'n land in Calgary op een van de mooiste ijsbanen ter wrld je stage te mogen voltooien.En dan ook nog die bekende sporters ontmoeten en begeleiden.Ook naast de baan geniet je zo te lezen met volle Teugen(Bob&drank??) en terecht want een betere manier onm te integreren en je sociaalle banden met Canadezen aan te trekken is er niet.Hier in N-Holland gaat alles verder z'n gangetje een beetje zeiken over het weer en dat daardoor er voor de zoveelste keer een wedstrijd is afgelast,gaat Kalou nu mee naar het W.K.,word Rita Verdonk de nieuwe toekomstige Premier,is het nieuwe AZ stadion wel veilig blablabla.Niets veranderd dus!.Heb je Evert(V.B.)al om een potje Calve pindakaas gevraagd?,dan kom je vast verder dan 2 rondjes op de baan.
    Geniet er van,ciao marco

• 11 April 2006 - 14:44

Trisha:

Zo miek, het gaat heel goed met je zo te lezen. Wat een grote opdracht zeg! Ik moest zoiets ook een paar jaar geleden doen met een project op school. In totaal hebben +/- 10 groepen van 5 man aan de voorbereidingen gewerkt. 2 Teams en wat medewerkers hebben dat festival daarna verder voorbereid en uitgevoerd (in ruim een half jaar tijd). Ontzettend druk, maar wel erg gaaf om te doen!
    Veel plezier daar en ik spreek je misschien wel op msn ;)!
    gr. Trisha

• 11 April 2006 - 15:44

Tante Hannie:

hoi Annemiek
    hier maar weer even een berichtje uit tuitjenhorn
    Wat een leuke berichten schrijf je op en wat is het leuk om te lezen wat je zoal doet, het blijkt maar weer dat het erg leuk is om de wereld in te trekken en om ons daar ook nog deelgenoot van te maken en dan ook dit prachtige medium waardoor het mogelijk is om het te kunnen volgen, dat is echt heel erg leuk!!!
    Wat een opdracht heb je gekregen en wat een uitdaging om het op tijd af te krijgen, want ik vind dat dit wel heel erg snel moet hoor, binnen een maand zo'n groot plan presenteren, het lijkt me nog heel wat.Het grote voordeel van veel werk is dat je geen tijd krijgt om heimwee te krijgen en te lezen naar al die bezigheden het je daar zo wie zo geen tijd voor, al is het maar om ons te entertaimen met je verhalen
    Heel leuk hoor Annemiek
    heel veel succes
    en ook groeten en liefs van ons

• 17 April 2006 - 16:40

Mariska S:

hey miek!!
    wat een verhalen joh , je moet er echt voor gaan zitten want je bent niet zomaar klaar met lezen!!leuk hoor!
    veel succes met die grote stageopdracht maar dat gaat jou zeker lukken!!

liefs Maris S

• 20 April 2006 - 18:58

Rachid:

Hi Annemiek,

Wat ontzettend leuk om al je berichten te lezen en door de foto's te bladeren. Ik lees tussen de regels door dat je inmiddels veel mensen hebt leren kennen en het ontzettend naar je zin hebt.

Ik kan mij nog goed herinneren dat je met het idee liep om naar Canada te gaan... een klein moment later hoorde ik van je dat je over een paar dagen in het vliegtuig zou zitten!

Heel veel plezier er succes met je opdracht.

Groet Rachid