Zomerweer!!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Annemiek Schouten - WaarBenJij.nu Zomerweer!!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Annemiek Schouten - WaarBenJij.nu

Zomerweer!!!

Door: Miek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

16 Mei 2006 | Canada, Calgary

Heyhey!

Hier even een kort berichtje voor ik op vakantie ga.
Woensdag de 19e zijn we met Evan, Annet, Jolanda en nog wat meiden uit eten geweest bij de Chinees, hebben ze hier ook. Was niet zo heel erg lekker vond ik, maar heb leren eten met stokkies, erg grappig als je dat niet kan!

Woensdag 25 April
Er was een staff meeting met al het personeel van de oval om 13.00. Dit betekende lekker eten, een uur luisteren naar een overzichtpraatje van het jaar van Mark, de directeur, de video van de Oval Finales bekijken, op de foto met onze afdeling en als laatste mochten we een fleecejack van de oval of een cowboyhoed meenemen.
Hierna was de Ice-Out Party. Met alle vrijwilligers en het personeel hebben we buiten gezeten in de warme zon. Er was een hotdogtent, vers fruit, koekjes, drinken, ijs, van alles. Ook werd er een loterij gehouden en zowaar won ik wat! Nog een Oval Finale shirt en 2 benzinebonnen. Jippie!!! Tot 6 of 7 uur hebben we Smirnoff zitten drinken en zijn we lekker bijgekleurd. Annet kwam ook nog even langs, maar die was druk met pakken omdat ze moest verhuizen dus die bleef niet zo lang. Oja, ze waren zo slim om geen muziek te regelen, dus haalde ik mijn cd’s uit kantoor en heb ik ze even wat Nederlandse muziek cultuur bijgebracht!

De volgende dag was de BBQ bij ons thuis, was errug gezellig. Mooi gegeten en marshmallows gemaakt. Heerlijk! Cowboys op donderdagavond was helemaal super! Mooi feestje gemaakt van de laatste dag met iedereen uit. Darren en Daniel (nieuwe huisgenoot uit Duitsland) kwamen ook nog mee feesten. David, de vriend van Robyn, kwam ons ophalen en werden mooi thuis afgezet; Ideaal! Zaterdagochtend de 23e had Darren weer eens pannenkoeken als ontbijt gemaakt. In de zon hebben we die met zn vieren opgegeten. Een goed begin van je dag!

Zaterdag 29 April
Verhuisdag! Ik ben vandaag verhuisd van de kamer beneden naar een kamer boven. Is wel een stuk kleiner en geen eigen douch/bad en wc, maar wel veel lichter, grotere keuken en dichterbij de huiskamer. Ik ben er wel blij mee, dus mocht vandaag trap op trap af lopen met mn kleertjes en spulletjes. ‘s Avonds moesten de Flames weer spelen en gingen we gezellig met het hele huis kijken.

Maandag 1 Mei
Vanavond moesten de Flames weer spelen. Dit heb ik gekeken bij Robyn. En ze hebben gewonnen!
Robyn is dit weekend verhuisd van Megan naar een ander huis, vlakbij Edelweiss. Is wel een stuk verder dan Megan, dat was 5 minuten lopen en moet nu 15 minuten fietsen, maar het is te doen. Daar hebben we gezellig de Flames gekeken, moesten wel eerst een grote spin zien weg te werken en met 2 meiden die beide niet van spinnen houden is dat nog een hele klus! De Flames verloren, dus het was acheraf niet zo’n ramp dat we niet naar de Red Mile gingen. Die was na de wedstrijd compleet uitgestorven.
De volgende dag kwam Robyn bij mij eten. Lekkere gehaktbal met witlof en piepers en ze vond het nog lekker ook!

Woensdag 3 Mei
‘s Avonds zou ik met Robyn naar de Red Mile gaan om de Flames te zien spelen. Dit is een grote straat in Calgary waar iedereen de wedstrijd gaat kijken en iedereen is in het rood gekleed. Schijnt helemaal geweldig te zijn, vooral als ze winnen. Maar Robyn had problemen met de sloten van haar huis en ze kon haar huisbaas niet bereiken, dus zijn we maar bij Robyn thuis blijven kijken. Ze kon namelijk de deuren niet op slot doen dus is een beetje link om dan weg te gaan. Ik bleef bij haar slapen, omdat ze het niet zo vertrouwde. Ze was alleen in een groot huis, zonder de deuren te kunnen sluiten…

Zaterdag 6 Mei
Van 8 tot half 5 heb ik gewerkt bij de Calgary Child Fair in de oval. Het is zoiets als een braderie voor kinderen, met vele kraampjes, animatie voor kinderen, dansvoorstellingen, etc. Ik was bezig met opzetten van wat dingen zoals stands, en later bij de verkoop van drinken, chips, snoep, sandwiches en salades. Ik zou eigelijk ‘s avonds uitgaan, maar ik was zo kapot van al die gillende kinderen dat ik maar lekker thuis een film ging kijken.

Zondag 7 Mei
‘s Ochtends heb ik een rondje hardgelopen in het zonnetje. Naar Nose Hill Park, bergje op en af rennen. ‘s Middags ben ik even gaan shoppen in Market Mall. Wat kaarten en een trui van het Olympisch Team van Canada gekocht. Zijn wel lekkere truien. ‘s Avonds heb ik voor de verandering weer eens film gekeken met Nicole, Darren en Daniel.

Maandag 8 Mei
Vandaag was het een leuk dagje op het werk. In de oval werden de voorbereidingen getroffen voor een commercial van een telecombedrijf met Cindy Klassen erin. Ik was de stand-inn van Cindy. Ik moest wat bewegingen doen voor de cameraposities enzo. Was wel grappig om een keer mee te maken. Je moet alles een keer meemaken, he?!
Ook ben ik begonnen aan een nieuw project, de “Summer Summit”. Dit wordt en internationale meeting van ijsbaanpersoneel uit China, Milwaukee, Utah en Calgary. Ik ga dat grotendeels opzetten. Ik moet o.a. het schema opzetten, uitnodigingen maken, inschrijfformulieren en over een tijdje als er wat meer duidelijkheid is de hotels boeken, accommodatie regelen, eten verzorgen, etc. Wel een interessant project dus.

Dinsdag 9 Mei
‘s Ochtends ben ik mijn Social Insurance Number opgehaald. Heel gedoe met allemaal papieren invullen en handtekeningen zetten, maar het is uiteindelijk gelukt. Onder de middag reden we met Derek en Bridget naar een restaurant in de buurt, waar een afscheidslunch voor Lucy (collega) was. Weer terug op de oval hebben Bridget en ik een fotoreportage van Arno (een van de schaatscoaches) gezien van de Olympische Spelen in Turijn. Echt heel mooi, met muziek op de achtergrond en schitterende foto’s. Hij als coach kon namelijk heel dicht bij het ijs staan en van dichtbij foto’s nemen.
Ook kwamen we er vandaag achter dat de donuts, muffins en koekjes die ik besteld had voor afgelopen vrijdag wel degelijk waren aangekomen (we dachten van niet, omdat we ze nergens konden vinden) en dus zaten we met een hele berg over. Dus hebben we ze maar uitgedeeld aan de schaatsers, coaches en al het personeel, die heel erg blij met me waren. Toch wel zoned, want veel mensen vroegen en Zaterdag naar, dus hadden nog veel meer omzet kunnen draaien. Leermomentje! ;)
‘s Avonds zijn we met Darren, Daniel, Nicole en 2 vriendinnen en Shane wezen voetballen op een veldje in de buurt.
De dagen hierna zijn we op het werk vooral bezig geweest met het opzetten van het Cassie Campbell Street Hockey Festival. Een groots fundraising evenement. Hiernaast heb ik ook veel gewerkt aan de “Summer Summit”.

Vrijdag 12 Mei
Vandaag begon de CCSHF. Wat bijgesprongen waar hulp nodig was en een wedstrijd gekeken. ‘s Middags in kantoor zagen we buiten een coyote lopen. Echt raar, zo’n wild beest buiten op straat!

Zaterdag 13 Mei
Er vroeg uit om te werken op de oval. Ik moest namelijk bij de front desk zitten. Beetje vragen beantwoorden van mensen en ze de weg wijzen. Niet echt boeiend, maar het verdient goed. Van 12.00 tot half 2 was de celeberties hockeywedstrijd met o.a. Cassie Campbell die mee deed, Denny Morrisson (schaatser), ijshockeymeiden, tv-hosts en radio verslaggevers. Erg grappig om te zien.
Met Daniel en Nicole zijn we daarna wezen fietsen door Calgary Downtown. Naar verschillende dierenhospitals voor Nicole, door parken gefietst, bios bekeken, door Kensington gefietst en een hapje gegeten op het terras van Melrose. Waren pas half 7 thuis, dus hadden een mooi ritje er op zitten. We gingen niet uit omdat we de volgende dag er vroeg uit gingen voor hiking tocht.

Zondag 14 Mei
Om 9.45 uur stapten we, Darren, Daniel en ik, in de auto voor onze hiking tocht. Met de beer spray op zak, schijn je tegen te kunnen komen dsu een soort pepperspray is dan wel handig, begonnen we om 11.30 uur aan de tocht. Eerst tussen de bomen over bospaadjes, maar daarna het zware werk over rotsen en kiezels. Van 1200 meter waar onze auto stond, bereikten we rond 14.00 uur de top op 2200 meter. Maar vlak voor de top haakte ik af. We moesten een heel small paadje van 20/30 centimeter breed over, met een afgrond van 100 meter en met als enige houvast een stalen kabel. Dat was me toch even te veel hoor! Dus gingen de jongens door en bleef ik op een rots wachten tot ze weer terug waren. Ondertussen maakte ik foto’s van het schitterende uitzicht en van de jongens die de top wel bereikte (zie www.demoiden.mijnalbums.nl). Om half 5 waren we weer terug bij de auto. We hadden echt ontzettend mooi weer. Hele dag zon en niet al te heet (25 graden) en amper wind. Op de terugweg hebben we in Cochrane nog even een heerlijk ijsje gehaald (dutch apple pie ijs voor de verandering :D)…

Maandag 15 Mei
Vandaag kwamen m’n ouders aan. Dus na m’n werk ben ik naar de familie Koning gegaan, waar ook zij zullen logeren de eerste en de laatste 3 dagen. Ze hebben het mooie weer vanuit Nederland meegenomen. Hele week zal het zoning zijn en 25 tot 32 graden, dus dat zit wel goed!!! De zomer lijkt al wel te beginnen!!! We hebben soep, brood en salade gegeten en hierna heeft Henk me thuisgebracht en heb ik paps en mams m’n huis laten zien. Daarna heb ik nog met Daniel, Nicole en later ook Darren gevoetbald, gebasketbald en gefrisbeed. Wel grappig, we gingen voor ons huis op een veldje frisbeen en toen het donker werd kon je vanaf daar Canada Olympic Park met de skischansen zien. Die zijn namelijk prachtig verlicht in de avond.

Dinsdag 16 Mei
Voor de Campus Fair, soort open dag van de universiteit, gaan we met de oval ook een paar activiteiten organiseren. Dit is ter promotie van de activiteiten op de oval. Ik zal dit voor de afdeling Speed Skating gaan doen. Na mijn vakantie zal ik hier verder aan werken. Na m’n werk ging ik weer naar de familie Koning om te eten met paps en mams. Nu aten we echte Hollandse kost; kip met slabonen en piepers. Als toetje taart met ijs, heerlijk!!!

Woensdag 17 Mei
M’n laatste werkdag was lekker rustig. Hij is nu bijna over, nog maar 5 minuutjes en dan VAKANTIE!!! Vanavond gaan we met wat huisgenoten en vrienden buiten de Edmonton Oilers (ijshockey natuulijk) kijken. Die moeten spelen in de play-offs en als ze vanavond winnen zijn ze door. En dan morgen spullen pakken en op vakantie!!!

De komende tien dagen zal ik dus geen internet hebben, dus geen berichten van mij hier meer, geen msn en geen sms (kan ze nog wel ontvangen hoor ;) ). Ik zal veel foto’s van onze reis maken, zodat iedereen ze kan zien op onze site. We gaan waarschijnlijk via Banff, Jasper en Whistler naar Vancouver. Vanaf Vancouver vlieg ik Maandagochtend 29 Mei terug naar Calgary, waarna ik gelijk weer aan het werk ga. Dus dan zal ik wel een reisverslag maken en hoop ik weer wat moiden te spreken op msn. Altijd leuk! Zal het wel missen, nu zal ik echt niets meer van me kunnen laten horen, dus moiden wil wel uitgaansverhalen enzo horen hoor!!! Goed onthouden of op de site zetten he?!?

En ik hoop dat iemand mij door kan smsen (Lin?!) of het eerste Zaterdag heeft gewonnen of niet?! Ben ik wel benieuwd naar!

Nou ik ga op huis aan! Mijn vakantie begint over 1 minuut!!!

Veel plezier deze 2 weekenden allemaal en ik spreek jullie snel weer!!!

Liefs Miek

  • 17 Mei 2006 - 08:28

    Eva:

    Miekie,

    Nog 38 nachtjes slapen!!!

    kus

  • 17 Mei 2006 - 14:53

    Spilsie:

    klinkt weer goed Miek!heel veel plezier tijdens je 'vakantie'!lekker met je ouders op stap!geniet er van!gr an me vak ouders;) spreek je snel xxx

  • 19 Mei 2006 - 14:46

    Joop En Aat:

    Ik ben te laat om je nog een leuke vacantie te wensen samen met je vader en moeder, maar als het goed is hebben je de groeten gedaan. Als je weer terug bent dan verwacht een reisverslag van deze 10 dagen. Tot dan. Groeten van j en a.

  • 20 Mei 2006 - 15:58

    Mèlanie En Chris:

    Hey miekie

    Klinkt erg bekend al die plaatsjes. Banff is echt super, wij vonden de Hoodoos erg leuk. Heb jij die ook gezien? En Whistler is ook erg mooi, alhoewel wij dat alleen in de regen en sneeuw gezien hebben. We zijn erg benieuwd naar je foto's van je vakantie.
    Groetjes!

  • 21 Mei 2006 - 09:05

    Ariespaansen:

    annemiek wat heb je weer heel wat aktivitijten meegemaaktheel wijs van je dat op tijd afgehaakt ben met je bergaktivitieten ik wil je graag een beetje heel terughebben een berichtje van sew handbal heb de wedstrijd gezien binnen 6 minuten stonden ze al met 6-1 achter eindstand 22-14 voor quintus verdiend in mijn ogen ik stop er nu mee verder wens ik je nogveel gezellige aktivitieten toe groeten arie spaansen

  • 22 Mei 2006 - 10:54

    Ariespaansen:

    annemiek ik ben nog vergeten je een prettige vakantie toe te wensen met je paps en mams hoop dat jullie een beetje mooi weer hebben de komende dagen verspellen ze hier weinig goeds ben afgelopen zondag bij broer piet bij de vriendschap wezen kijken hij zat namelijk bij de biljart kampioenen ben er een paar uurtjes lekker uitgeweest borreltje erbij heerlijk daarna thuis wat sport gekeken is vandaag wasdag nu is het nog knap weer annemiek ik mis je stage beoordelingen krijg je daar nog een cijfer voor nu stop ik ermee groeten arie

  • 22 Mei 2006 - 12:38

    Janspaansen:

    Miekjûh, Ik dacht op de 15e mei te kunnen lezen dat je je ouders, overweldigd door emotie in armen ben gevallen. Jullie elkaar urenlang niet meer los hebben gelaten. Dus niet! In plaats daarvan voetbal, basketballen en frisbee. IK zal verder geen zout in SEW'r wonden strooien, want die uitslag waardoor je aangeslagen bent weet je al, heb ik vernomen.
    Doe moeder Coby de groeten en hou vader Jan op het rechte pad, ook al is het maar 30 cm met een kabeldraad!!

    Oom Jan Spaansen


  • 29 Mei 2006 - 09:28

    Eva:

    Heej Miek,
    Lekker vakantie aan het houden.... bij jou is het volgends mij al de hele periode vakantie!!!
    Van het weekend naar Jan Smit geweest, heb aan je gedacht hoor!!! Het was echt super leuk...

    Inmiddels zijn het nog 26 nachtjes.... Heb er zin in!

    Kus eef

  • 29 Mei 2006 - 12:56

    Linda:

    Hai An..

    Ik wilde je veel plezier wensen op vakantie met je ouders... Maar voordat je dit leest ben je alweer terug van vakantie, dus is het een beetje onnuttig om dat te doen.. Heb je een leuke vakantie gehad...? Lekker even geen stage en werk, mooi relaxen.. Daar was je wel aan toe denk..? Al die dingen die je mee maakt.. Ik zit nu op mijn stage en het is voor mij voorlopig nog geen vakantie.. Kermis Wognum is net achter de rug.. heel er gezellig weer, maar het werkt niet bevordelijk voor mijn stage.. Dacht vandaag wat te gaan doen, maar het komt moeilijk op gang.. Na de kermis in Wognum begint de zenuwen voor kermis Nibbik, nog drie (lange weken)... We hebben vorige week trouwens trainen gehad van onze nieuwe trainer.. Weet niet of je er al wat van hebt gehoord..(?) Maar hij is aardig.. Wat voor trainer het precies is moeten we nog even achter komen.. Maar ik denk dat het wel een leuk jaar wordt met hem.. Hé an ik ga even proberen om mijn werk weer op te pakken en verder te gaan... Je hoort weer van mij...

    X Linda W...

  • 31 Mei 2006 - 19:54

    Mariska:

    hey miek!!
    mooie vakantie gehad???
    we hebben er weer een nieuw schoutentje bij he genaamd Nick. ik was bij de bevalling en de kraamtijd. en jack en ik zijn de peter en meter erg bijzonder dus allemaal!!!
    nu weer druk druk met je stage?? nou veel plezier en werkse en de tijd gaat snel dus voor je het weet komen die meiden alweer leuk hoor!!

    liefs Maris

  • 04 Juni 2006 - 11:02

    Mo:

    MIEKJUH,

    Nog maar 3 weekjes en dan heb je me alweer een dag mogen zien;)! Ben je al zenuwachtig? Zomaar weer al die moiden om je heen! Dat is onze Miekjuh niet zo gewend! Mo heeft nu een rust/voorslaap weekend en dan is mijn stage alweer bijna voorbij!

    Ik wens je fijn weekend...

    XXX mo

  • 04 Juni 2006 - 11:02

    Mo:

    MIEKJUH,

    Nog maar 3 weekjes en dan heb je me alweer een dag mogen zien;)! Ben je al zenuwachtig? Zomaar weer al die moiden om je heen! Dat is onze Miekjuh niet zo gewend! Mo heeft nu een rust/voorslaap weekend en dan is mijn stage alweer bijna voorbij!

    Ik wens je fijn weekend...

    XXX mo

  • 15 Juni 2006 - 16:06

    Yvette:

    Hee achternichtje ver weg ;)
    Klinkt erg leuk allemaal wat je daar doet! Je hebt het dus wel naar je zin.. Jammer dat je nu wel kermis Nibbik moet missen, volgend jaar weer beter! Geniet nog lekker want hier in nibbix mis je weinig verder.. veel plezier met die meiden volgende week!! Toedelsss! liefs Yvette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Annemiek

Ik ga 5 maanden stagelopen in de Olympic Oval :D

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2179
Totaal aantal bezoekers 33223

Voorgaande reizen:

04 Maart 2006 - 04 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: