Volop lente hier!!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Annemiek Schouten - WaarBenJij.nu Volop lente hier!!! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Annemiek Schouten - WaarBenJij.nu

Volop lente hier!!!

Door: Miek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

26 April 2006 | Canada, Calgary

Hallo allemaal!!!

Heel erg bedankt voor al die berichtjes, kaarten en mailtjes! Echt superleuk om te lezen! Ik ben nu al bijna 2 maanden weg, maar zo voelt het nog niet, hoor. Heimwee heb ik (nog) niet, alleen nu Koninginnedag en de kermissen er aan komen, zou ik wel even een retourtje naar Nederland willen kopen!

Ik zal hieronder even kort (dat probeer ik tenminste ;)) de belangrijkste begeurtenissen beschrijven…

Zaterdag 8 April
Het plan was om vandaag met Teunis de Calgary Tower te bezoeken en daarna wat rond te kijken downtown. We gingen al vroeg met de SeeTrain (zo spreek je t uit, geen idee of je t ook zo schrijft) richting de Calgary Tower. Ik ging proberen om te kijken of we er gratis in konden komen, omdat ik ook wat dingen van de Tower voor mijn stageopdracht moest weten voor het culturele programma. Teunis had er weinig vertrouwen in dat het ging lukken, maar ik zette dapper door :) Dus een mooi verhaaltje opgehangen, wie ik was en wat ik deed en dat we waarschijnlijk hierheen kwamen met 100 schaatsers, en of ik even rond kon kijken hier om een indruk te krijgen. Nou, dat was geen enkel probleem. Dus we zijn met de lift naar boven gegaan. Echt lang duurde het voordat we boven waren, maar het was een mooi uitzicht!!! Het was jammer genoeg niet heel zoning, waardoor we de Rocky Mountains niet zo heel goed konden zien. Maar de rest was ook prachtig. Foto’s daarvan staan op www.demoiden.mijnalbums.nl . Teunis heeft ook een foto gemaakt van boven een glasplaat waar je op kunt staan. Dat is eng, kijk je zo bijna 200 meter naar beneden. Niks voor mij. Na bijna een uur hadden we alles wel gezien en besloten we naar het Glenbow Museum te gaan.
Ook hier probeerde ik ons er weer gratis in te krijgen. Weer had Teunis er geen vertrouwen in en ik dacht ook dat het me nu niet zou lukken, maar toch stug proberen he!? En het lukte ook nog! Toch even meer dan $60 bespaart :D Ook kreeg ik gelijk wat info voor mn stageopdracht. Weet nu precies wie ik moet bellen voor reserveringen en hoeveel het kost voor zo’n grote groep, ook belangrijk natuurlijk. We zeiden dat we even kort een kijkje gingen nemen, maar dat werd uiteindelijk een kijkje van 3 uur! Was erg interessant allemaal. Een ruimte ging over de eigenlijke eigenaars van het land, de Indianen. Echt erg zoals die verdreven en behandeld werden! Heb echt medeleiden met hen. Maar ook mooi om te zien hoe zij leefden, de manier waarop ze jagen en hun rituelen. In een ander gedeelte was een expositie over edelstenen. Erg mooi om te zien. En het laatste gedeelte van onze tocht door het museum ging over Canadezen in oorlogen. Het ging ook over hun rol in de eerste en tweede wereldoorlog, echt heel interessant en leuk om te zien en te lezen! Toen het tegen vieren liep besloten we maar te gaan en hebben we nog even wat gedronken ik een barretje.
Toen nog snel even shoppen in de Co-op, omdat we nog moesten koken voor Teunis zijn afscheidsfeestje bij Megan thuis. Ik heb een zuurkoolstampot met ananas en gehakt gemaakt. Verder was er nog soep, asperges, kippenpootjes, taart, koekjes en nog een heleboel meer gemaakt. Was weer erg gezellig en erg druk, want we waren met bijna 10 man geloof ik. Sommigen moesten zelfs op de grond zitten eten, omdat er niet genoeg stoelen waren, maar daardoor werd het eigelijk alleen maar gezelliger, met wat muziek van Megan op de achtergrond.
Toen het eten op was maakten we ons klaar om uit te gaan. Jacklinn kwam op het geweldige idee om buiten te gaan rennen in de regen (?!?). Je moet wat he?! Okey, ik ging wel mee en Teunis ook. Josh foto’s maken. Echt gekkenhuis! Jacklinn wilde ook wel mee uit, maar ze is 16, dus ze kwam met haar eigen ID waarschijnlijk nergens in. Ik had mijn ID en mijn paspoort dus besloten we om die te gaan halen. Alleen we hadden maar 1 fiets. Jacklinn fietsen en ik op het stuur. Waren we nog niet eens 10 meter onderweg, begon het te stortregenen! Niet normaal, helemaal doorweekt kwamen we bij mn huis aan. Maar goed, ze kon mee. Ze moest alleen nog even haar moeder bellen of ze mee mocht. Mocht ze niet mee! Een nat pak voor niks! Naja, was erger voor haar, want iedereen ging uit, behalve zij.
Robyn bracht Teunis, Peter en mij veilig naar Road House met de auto. Kwamen we daaraan, een hele lange rij, had Peter niet de juiste schoenen aan (moest netjes gekleed zijn, anders kwam je er absoluut niet in). Konden we nog even weer heen en weer rijden. Toen we eindelik binnen waren, na een uur in de rij gestaan t hebben, was het gelukkig erg gezellig en druk binnen en er was ook nog eens goede muziek! Mooi gedanst en na een uur kwam ook Josh en het hele schaatsteam van hun binnen. Waren ook nog wat andere schaatsers en Angela, hun coach, was er ook, dus mooi gedanst en gepraat met iedereen. Maar aan elke avond komt ook een eind, dus gingen we weer met Robyn in de auto naar huis. Alleen op de terugweg kwam ik erachter dat ik nog wel honger had en Peter ook, dus gingen wij nog even naar Denny’s. Komen we daaraan, komen er een heleboel schaatsers en Josh een paar seconden later ook aan. Kortom, het werd erg gezellig, heb lekker pannenkoeken gegeten (ze vinden het hier maar raar als je suiker op je pannenkoeken doet?!) en grappige foto’s gemaakt. Alleen na een uur was het toch echt wel tijd om mn bed op te zoeken. Het was een lange, maar heel gezellige dag. Morgen zou het wat minder worden, aangezien we Teunis naar het vliegveld moesten brengen...

Zondag 9 April
Vandaag is mn broer jarig, maar helaas geen lekker appeltaartje voor mij; wij moesten Teunis naar het vliegveld brengen. Toen ik bij Megan aankwam was hij nog niet eens klaar met inpakken. Ik dacht altijd dat meiden erg waren in dat soort dingen, maar jongens kunnen dat ook! Toen we eindelijk op weg waren, was het toch wel raar. Afscheid nemen is nooit leuk, vooral niet van iemand waar je toch wel veel mee opgetrokken hebt.
Terug bij Megan’s huis hebben Robyn, Josh en ik een dvd’tje gekeken en wat eten laten bezorgen, terwijl het wit-oranje shirt van Teunis voor het raam hing, ter nagedachtenis, zeg maar.

Maandag 10 April
‘s Avonds ben ik met Bobyn en Josh naar de bios hier op de campus geweest. ‘Walk the Line’ draaide. Echt een goede film is dat, over het leven van Johnny Cash. Aanrader voor degenen die hem nog niet hebben gezien!
Josh was op zn skates heen, ik op mn fiets en Robyn lopend, maar we wilden nog even een barretje op zoeken, dus hoe deden we dat?! Miek weer op het stuur en Robyn fietsen. Echt eng is dat toch telkens weer. In dat barretje waren wat klasgenootjes van Robyn, mooi gezeten.

Dinsdag 11 April & Woensdag 12 April
Vandaag moest ik bij de ticket sale zitten voor het Pool Tournament. Dit was van 12 tot 5. Ik had nog niet echt een idee van hoe dat toernooi ging en wie er aan deelnamen, maar daar kwam ik al snel achter. Het bleek namelijk dat de beste poolers van de wereld aanwezig waren! Nou en ze konden echt goed poolen, hoor. Meiden, wij proberen het wel eens, maar hieraan kunnen we niet tippen, hoor! Heb me tijdens dit werkje wel vermaakt. Was vooral grappig omdat ik ze niet herkende, die wereldtoppers, en ik moest hun naam weten voor de presentielijst. Dus sommige waren nogal verbaasd dat ik hun naam niet wist. Maar toen ze hoorden dat ik uit Nederland kwam vonden ze t iets minder erg, maar in Canada schijnt iedereen ze wel te kennen.

Donderdag 13 April
BERMUDA SHORTS DAY
Dit een soort afsluiting van het schooljaar. Het leek echt veel op Koninginnedag! Iedereen verkleed, in plaats van in Oranje nu iedereen in korte broek of rokje of bikini en allemaal van die kransen om, echt grappig. Ik en de andere internationale studenten hadden gewoon zomer kleren aan gedaan. We begonnen om 9 uur, toen gingen we pannenkoeken eten op een patio bij Jolanda en Annet hun appartement in de buurt. Samen met hun ging ik heen en allemaal bezopen mensen daar al. Daarna ijsje daar gehad. Toen gingen we even terug naar t appartement van Jolanda, omdat we met alle internationale uitwisselingstudenten om 11 uur richting de ‘Beergarden’ gingen. Dit was het centrale plein van de campus dat afgezet was. Een uur in de rij gestaan om er in te komen! Nou, het leek wel t Museumplein met koninginnedag! ‘t Was heerlijk weer dus mooi op het gras met zon 20 studenten gezeten, biertje in de hand, live muziek, TOP!!!
's Avonds zijn we uitgeweest naar de Road House. Mooi gedanst, waren weer met de hele groep heen dus was erg gezellig. Nog met Jolanda op t podium gedanst, kwamen er allemaal van die cowboyliedjes, dus miek was al na een paar liedjes er weer klaar mee. Een prachtige avond gehad en om 12 uur lag ik weer lekker in mn bedje.

Vrijdag 14 April
Vandaag een beetje bijgekomen van gister. Ben even naar de Oval geweest om op internet wat vrienden op msn te spreken. Daarna gekeken waar Edelweiss was. Dit is een winkeltje met allemaal Duitse en Nederlandse produkten. Het was niet open, maar weet nu in ieder geval wel waar t is.
Ook een paar dvd’s gehuurd, omdat ik ‘s avonds weer de overnight shift ging doen. Dus dat was weer even een nachtje doorhalen, maar het gaat me steeds makkelijker af.

Zaterdag 15 April
Ook weer een rustig dagje. Wat films gekeken met een paar huisgenoten en een lekker bad genomen. Toch wel ideaal zo’n bad in je kamer!

Zondag 16 April
Om toch een beetje aan de feestdagen te doen, hadden we deze morgen een paasontbijt bij Ann. We hadden allen wat meegebracht daarvoor. Ik had vruchtensap en een fruitschaal gemaakt. Verder hadden we: bruine en witte bolletjes met hagelslag (van Ireen Wust, geimporteerd door Renate Groenewold, had Jolanda gekregen van hun met het WK), een soort tulband met appel en kaneel en appelflapjes. Ook hier zijn wat foto’s van gemaakt. Het was erg gezellig en zo had ik toch nog een beetje een paasgevoel :)

Maandag 17 April
Deze weken ben ik op mn werk druk bezig met het plan voor het short track evenement. Veel leeswerk, zoeken op internet, knippen, plakken, typen... Wel interessant gelukkig. Maar wel vermoeiend, hele dagen achter de computer, maar dat is nou eenmaal even niet anders.
Vanavond heb ik de film ‘Notebook’ gekeken met Robyn. Ook weer een tip voor de filmkijkers onder ons. Een mooie film met een zeer sterk verhaal er achter.


Voor nu kom ik even niet verder dan hier, want ik heb weer wat werk gekregen. En ik ga zo naar huis, even eten en dan terug naar de Oval. Ik moet van 5 tot 8 bij de fitness zitten. Daarna hebben we BBQ bij ons thuis!!! Robyn en misschien Josh en Megan komen ook. Wordt wel gezellig, denk ik.
Dan gaan we donderdagavond uit naar Cowboys! Ann en Jolanda gaan dan voor het laatst uit in Calgary :) Gelukkig blijft Tamara wel nog tot December, dus das dan nog de enige Nederlander hier die ik ken. Vrijdagavond ga ik weer naar Cowboys, dan met Christina, een huisgenote van me. Die gaat Zaterdag terug naar haar geboortestad om vakantie te vieren. En Zaterdag verhuis ik waarschijnlijk naar de kamer op de bovenste verdieping. Dus kortom een druk maar gezellig weekje voor de boeg. Behalve dan dat er veel mensen weg gaan… Je kan niet alles hebben he!?

De hele stad staat trouwens deze week en komende weken in het teken van hockey, omdat de Calgary Flames (het ijshockey-team) playoffs speelt voor de StanleyCup. Overal in de stad vlaggen en de kranten staan er vol van! 'T is net als Champions League voetbal in Nederland, daar heeft t wel wat van!

Het weer is hier erg leuk! Vorige week donderdag en vrijdag echt lekker heet, tegen de 25 graden, wordt ik zaterdag wakker, SNEEUWT HET!!!! Echt vaag, het heeft gewoon 2 uur lang gesneeuwd! Het bleef niet liggen, maar t was echte sneeuw! En zondag was het alweer lekker warm, zon 15 graden en deze hele week volop zon en rond de 20, dus t is hier goed vertoeven hoor.

Morgen ben ik de hele dag aan t vergaderen in een hotel met onze afdeling. Dat gaat over de planning voor komend jaar, dus dat is wel interessant om mee te maken, dachten ze. We zullen zien! Dus vrijdag staan waarschijnlijk de rest van mijn verhalen erop…

Liefs Miek

  • 27 April 2006 - 11:47

    Je Zusje:

    Jeetje meid denk je niet dat wij wat beters te doen hebben dan al die verhalen van jouw te lezen 'grapje'.
    Ik wil ook naar jouw toe en in het zonnetje liggen want dat kan hier nog lang niet volgens mij. Oke gister was het rustig in de kapselon in Purmerend dus ging ik ff in het zonnetje zitten waaide wel maarjah anders worden we nooit bruin.Trouwens nu sta ik oip maandag en vrijdag in purmerend dus ken ik mooi met me autotje er heen scheuren hehe.
    Maar mama die zit weer aan me kop te zeuren dat ik weer vanalles moet doen (daar heb jij geen laatst van maar ik nu dubbel op) dus ik stop!
    Doeg zusje!

  • 27 April 2006 - 17:18

    Mayo:

    Heej Miek mooie verhalen weer! Hier wordt t ook eindelijk knap weer, vrijdag ff feeste met Koninginnenach in Hoorn en zaterdagaaf te werk, ken geen vrij krijgen :( naja je ken niet alles hebben. Verder erg druk op stage, maar ze zijn gelukkig hartstikke tevreden! O ja ben trouwes al druk aan t aftellen hoor! T gaat echt hard. Tot snel! xxx

  • 27 April 2006 - 17:35

    Eva:

    Miekie,

    Wat een gaaf verhaal weer!!! Jij mist het hier niet maar ik mis jou wel in de lessen, vooral nu bij recht....... SAAI!?
    Morgen nog een weekje naar de sneeuw en dan aftellen naar 24 juni!
    Tot snel op msn

    kusjes eef

  • 28 April 2006 - 12:48

    Jan Spaansen (oom):

    Nibbikjûh,

    Gister heeft je zusje, je weet wel van: wie kust'r me zuster, wie lust'r? mijn grijze kop weer in model geknipt. Maaaar..ze knipt het weinige zwarte dat er nog is er ook nog af. Zelf rijdt ze natuurlijk apetrots met haar kinky zwarte Opel Corsa. Miekjûh, komt er nog een dag dat jij je daar gaat vervelen. Hurry, meetings, dan weer de nightshift, maar ook weer lekker UIT, feesten, dansen, may be sjansen, malle dingen doen. Maar ook afscheid nemen; dus afscheid nemen bestaat wèl!! Zo zijn al weer 2 maanden omgevlogen voor je.
    Wat tokkel je lekker veel op je site. Dat moet ook, want ik wil alles weten, maar dan ook ALLES snappie??

    Groeten van J'oompie Jan

  • 30 April 2006 - 15:19

    Eef En Koos:

    Hey Miekjuh!!!

    Wat een verhaaltje allemaal!!! Dat je het allemaal ken bijhouden per dag. Gistere was t koninginnedag, Helaas moeste we jou missen maar dat zijn we de afgelope jare al gewend :P
    Miss kun je volgend jaar voor ons de pret nog groter make!!! Het was namelijk weer een top feestje. Ik was helaas nie te koninginnenachten maar heb me late vertellen dat dat feestje ook geslaagd was.

    Ik spreek je snel weer op de msn, en houd je via de mail ok op de hoogte van alles!!

    Dikke kus Eef en Koos

  • 01 Mei 2006 - 10:47

    ARIE SPAANSEN:

    ANNEMIEK WAAAR HEB JIJ DIE HANDELSGEEST VAN JE BENT EEN GEKWIEKSTE DAME DAAR KAN JE LEKKER VAN ETEN ALS IK JE BERICHTE N ZO LEES EET JE ER LEKKER VAN HET IS LEUK VOOR JE DAT JE VADER EN MOEDER EERDAAGS OP BEZOEK KOMEN MET HOLL T IS HETT GOED AFGEKOMEN DIE WAREN NOG VRIJ EENVOUDIG VEILIG NOGMAALS BEDANKT VOOR JE BERICHTEN DIT STEL IK ZEER OP PRIJS ER ZITTEN MISSCHIEN HIER OF DAAR WEL FOUTEN IN MAAR DAT MOET JE MAAR OP DE KOOP TOENEMEN NOU STOP IK ERMEE GROETEN OME ARIE

  • 15 Mei 2006 - 18:44

    Ome Theo:

    ANNEMIEK IK BELDE JE VADER EN MOEDER OP OM ZE EEN PRETTIGE VAKANTIE TE WENSEN MAAR ZE WAREN AL WEG.WENS NAMES ELLY EN THEO VEEL VAKANTIE PLEZIER.DOEG STOSSIE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Annemiek

Ik ga 5 maanden stagelopen in de Olympic Oval :D

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 33224

Voorgaande reizen:

04 Maart 2006 - 04 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: